ترغب بنشر مسار تعليمي؟ اضغط هنا

This article examines the apocalyptic images, characters and allusions in two selected plays of fin de siècle theater: Salome (1893) by Oscar Wilde and The Sea Gull (1896) by Anton Pavlovich Chekhov. These two plays are selected to illustrate two dif ferent ways, direct and indirect, in adapting apocalyptic images, borrowed from the Book of Revelation. In Salome, Wilde employs apocalyptic images, sometimes literally and sometimes through allusions. The research claims that through this process, Wilde does not emphasize the dominant eschatological ideology of the end of time. On the contrary, he attempts to destroy the illusions and apocalyptic scenarios of the end of the world of his contemporary people. Doing so, Wilde uncovers the real apocalyptic reality that the people of the late nineteenth century lived. Similarly, the article also examines Treplyov's symbolic play within a play in Chekhov's The Sea Gull focusing on the great influence of the Apocalypse on Treplyov's mind whose eschatological imagination leads him to his final destruction and death. Because of the inability to cope with the accelerating changes and intolerable decadent reality, Treplyov becomes the prisoner and victim of his own apocalyptic imagination. The article concludes that like Wilde, Chekhov does not strengthen the apocalyptic and nihilistic views that echo the widespread fears of the end of time by the nineteenth century people, but rather warns against the dangerous consequences of the ideology of the end of the world through the play within a play technique, and the adaptation of apocalyptic images.
يبرز هذا البحث التوجّه الأمريكي الإفريقي لإعادة تصور رؤيا نهاية العالم فيما يخص تعريفها للإعاقة و ذلك في مسرحيات "مجيء جو تيرنر و ذهابه"(1988) و "أسوار" (1987) للكاتب المسرحي أوغست ويلسون. إذ تقدّم هذه المسرحيات تعديلاً مرناً لمفهوم "الإعاقة في طور ن هاية العالم" بشكل يقاوم الإستبداد الثقافي. حيث تركّز هذه الأعمال على الدور المغمور للتصور الإفريقي لواقع السود و الذي يقدّم مفهوم "الحدّية" كمعرفة تصورية شرعية لزعزعة النمط المفترض و المعتمد لأنموذج نهاية العالم. يمكن القول إنّ مسرح ويلسون يتخيل بشكل رئيس إعاقة ذات تشكّل حدّي في طور نهاية العالم كونها تعبّر عن تجارب ثقافية و إجتماعية مختلفة. في هذا السياق، لا يزال هذا المنحى غير مطروقٍ في الدراسات التي قدمت عن مسرح ويلسون. في النهاية، يهدف هذا البحث الى تكريس السياق الثقافي حيث تتقاطع الثقافة الإفريقية مع مفهوم الإعاقة بشكل يحرر الماهية السوداء المهمّشة بشكل مرضي من القوالب الإمبريالية المسيطرة.
mircosoft-partner

هل ترغب بارسال اشعارات عن اخر التحديثات في شمرا-اكاديميا